luni, 27 octombrie 2008

PUI CU SOS DE SMANTANA

Ingrediente:

  • 2 bucati piept de pui maturat
  • 400 grame smantana
  • 2 catei usturoi
  • marar
  • sare si piper
  • rozmarin si oregano
Amestecam smantana cu toate condimentele (sare, piper, rozmarin, oregano, inlcusiv usturoiul pisat sau tocat marunt marunt). Intr o tava unsa cu putin ulei de masline, punem bucatile de pui maturat peste care adaugam sosul de smantana. Presaram cu marar.

Dam tava la cuptor si verificam dupa aproximativ 50 de minute si daca furculita patrunde cu usurinta carnea ...atunci este gata. Mai presaram marar proaspat si puiul poate fi servit alaturi de garnitura preferata.

Maturarea carnii este un proces care influenteaza si imbunatateste valoarea psihosenzoriala; carnea capata o consistenta mai moale, devenind mai frageda, mai suculenta.

7 comments:

Sabina,
Ce intelegi tu prin maturarea carnii? Nu am mai intilnit acest termen si as vrea sa incerc si eu.
PS: Grozav blogul tau! Te felicit!
Dana

Buna, Dana!
Iti multumesc de vizita si ti multumesc pentru aprecieri!
Si acum sa trecem la treaba si sa povestim...carnea de pui maturata am cumparat o, deci nu am preparat o eu. Eu am gasit o la Angst (lant de magazine din Bucuresti, Cluj si Oradea.

da.... reteta e ok...si mi se pare kiar mai buna decat..sosul de la plic ptr pieptul de pui...problema mea? ce e frate "maturarea" ? crezi ca poti sa imi explici ce si cum? Aaaaaa... da... sorry acum am vazut.. Dana are aceeasi problema... cand mai cumperi.. sa citesti pe etiketa.. si sa ne spui si noua ce este cu "maturarea" asta...blogul este foarte ok.. bravos...
toma_c_c@yahoo.com

Draga, Anonimule, iti multumesc pentru vizita ...prin bucatarie. Dupa cum am mai spus, carnea maturata pe care am pregatit o aici am cumparat o de la un supermarket, insa este vrac, nu are nicio eticheta din care sa reiasa reteta maturarii. Cunosc destul de bine ce se ntampla la fabrica Angst, am foarte mare incredere in ei. Insa data viitoare cand mai merg intreb si va povestesc si voua ce si cum e mai exact cu maturarea.
Numai bine!

Buna, ma numesc Livia, si sunt tehnolog in Industria Alimenara...imi permiteti si mie sa adaug un mik comentariu? Hai sa va ajut cu maturarea carnii .... in primul rand orice carne din markhet pe care o cumparati e maturata,"maturarea" nu e altceva decat mai popular spus "odihna" carnii, dupa taiere, ea dureaza de la cateva ore pana la cateva zile. Este etapa in care carnea devine mai frageda si suculenta. Insa o puteti face si mai frageda si mai suculenta daca o puneti intr-un mediu acid("la murat") cum ar fi spre ex: vin, bere, smantana, apa minerala

Buna, Livia!
Iti multumesc mult pentru precizari. Chiar nu am gasit informatii despre maturarea carnii...
Daca ai si alte sfaturi, eu le astept cu drag!

Multumesc.

Sabina

maturare inseamna ca a ajuns la maturitate....iar in acest context piept de pui ajuns la maturare se refera cantitativ....un piept de pui ajung la maturitate este mai mare decat un piept de pui care nu a atins maturitatea...sabina nu s a exprimat in grame....cat piept de pui ci a folosit termenul de maturare!

Share

Twitter Facebook Digg Stumbleupon Favorites More