Dupa o vizita de cateva zile la bunica, m-am intors cu o multime de legume si m-am vazut vrand nevrand nevoita sa le conserv intr-un fel sau altul ...Asadar am facut pentru prima data zarzavat pentru ciorbe.
Iata cum am procedat:

Ingrediente:
  • 2 kg rosii
  • 6-7 bucati morcovi
  • 1 kg ardei gras
  • 2 bucati telina (inclusiv frunzele)
  • 2 legaturi de patrunjel
  • 2 linguri de sare grunjoasa
  • 4 linguri ulei de masline
Spalam si curatam legumele. Dam rosiile se dau pe razatoare, ardeii, telina (tulpina si radacina), morcovul le toaca marunt. Punem toate legumele intr-un vas, pe care il punem sa fiarba pe ochiul cel mai mic al plitei. Adaugam uleiul si sarea. Fierbem zarzavatul pentru aproximativ 30 de minute. 
Pregatim borcanele (le spalam, le degresam) si punem zarzavatul caldut.  Strangem bine capacele si punem borcanele la fiert in bain-marin (foc mic pentru aproximativ o ora). Lasam borcanele cu zarzavat sa se raceasca in vasul in care au fiert. Depozitam in camara la loc ferit de cladura si umezeala si pregatim la toamna-iarna ciorbite delicioase.


Voi reveni si cu o reteta in care am folosit acest zarzavat !

0 Comentarii